Nieuwe aanschaf

 

Rubber onderdelen waren totaal poreus en vergaan.
Op het Internet zijn de volgende links te vinden:

De firma Motzke in Duitsland

Uiteindelijk hier ook de onderdelen besteld, werkwijze:
-Originele nummers opgeven
-Fax ter bevestiging van de onderdelen
-Betalen met je creditcard :-(
-Binnen twee dagen de spulleboel in huis


 

Nieuwe aanschaf ........................................................en het oude spul


Nieuwe accu's (2 keer 6Volt in serie)


 

Een voorbeeld van hoe het eruit ziet sinds 1957


Nieuwe Continental banden 4.00 x 8
(incl. nieuwe binnenbanden) [3 februari 2006]


Ouderwets (nieuw) profiel ............................en het oude profiel


3 maart 2006, een bezoek aan de oldtimerbeurs Vehikel in Utrecht geeft weer wat nieuw spul

voor de restauratie.

-- Een 12 Volt Claxon, die niet aanwezig was. Er was er wel een aanwezig was maar die was

onder het koetswerk gemonteerd (niet de correcte plek).

-- Aangezien er ook een reserveband aanwezig is.... gelijk een Continental meegenomen van

een duitse bandenleverancier pal voor de deur van de Veemarkt.

-- Eindelijk de kunststof "afwerkrand" kunnen krijgen die nodig is voor de afwerking.

-- Voor de zekerheid nog wat benzineslang meegenomen, de oude rubberen met textiel bekleding.


Op 12 maart op de Duitse Ebay een geheel nieuw contactslot gekocht inclusief sleutel.

Voor niet al te veel geld, nieuwwaarde bij huidige aanschaf zit al snel

tussen de 150 en 170 Euro.