De geschiedenis van deze NSU Prima D.

Na wat spitwerk te hebben verricht is het volgend bekend geworden:

De originele datum van de scooter is vastgesteld op 30 juni 1957, zie hieronder voor de tekst op het kentekenbewijs deel 1.

De vorige eigenaar heeft in 1996 deze scooter gekocht in Londen (UK). De scooter is zelfs opgehaald met de auto door hem persoonlijk.

De scooter zelf is ooit geimporteerd naar Engeland, dit is dan ook gelijk de verklaring van de aanwezige mijlenteller (in plaats van een kilometerteller)

De teller staat momenteel (januari 2006) op 20574 miles, per jaar een gemiddelde van 419 mile (671 km per jaar of 55 km per maand).

Op 28 augustus 1996 is de scooter goedgekeurd door de Rijksdienst voor het Wegverkeer en voorzien van een Nederlands kenteken.

Leuk detail hierbij is de opmerking "Het niet wordt gebruikt in die gevallen waarin het voeren van verlichting is voorgeschreven".

 

Oorzaak hiervan is dat men (in Engeland) aan de andere zijde van de weghelft rijdt, de verlichting is hierop ingesteld. In Nederland zou men dus de tegenliggers kunnen verblinden. De vorige eigenaar heeft dit (naar alle waarschijnlijkheid) proberen te omzeilen door het glas van de koplamp te verwijderen.

 

Het is een heus motorrijwiel (150 cc), dus helm op........